eventy markeitngowe
Strona główna Aktualności Influencer Marketing – współpraca idealna?

Influencer Marketing – współpraca idealna?

Influencer Marketing – nowa strategia w marketingu (zwłaszcza w marketingu internetowym) i jeden z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego i event marketingu. Influencer Marketing staje się powoli kluczem do zyskania uwagi swoich odbiorców i tym samym jest to obecnie jedna z najpopularniejszych form promocji marki w internecie, również za pomocą organizowanych eventów. Czy słusznie? Jeśli tylko poprowadzimy taką kampanię we  właściwy sposób – zdecydowanie tak. 

Czym jest Influencer Marketing i jak działa?

Influencer Marketing to strategia w marketingu, która polega na promocji bazującej na rozpoznawalności ludzi reklamujących markę. Korzystając z dobroci influencer marketingu, wykorzystujemy wpływ poszczególnych użytkowników internetu na decyzje innych. Influencer Marketing wraz ze wzrostem popularności marketingu przychodzącego i tym samym malejącej popularności klasycznych form reklamy (spoty, banery etc.), jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem marketingowym, również w obszarze Event Marketingu

Okazuje się, że jednym z najważniejszych źródeł impulsu zakupowego dla konsumenta jest osobista rekomendacja. Czy nie zdarzyło Ci się kupić produktu tylko dlatego, że poleciła Ci go przyjaciółka lub siostra? Dokładnie z taką pomocą przychodzi obecnie Influencer. W związku z codzienną obecnością Social Mediów w naszym życiu i ogromem czasu, jaki spędzamy w sieci, wciąż obserwujemy i utożsamiamy się z internetowymi twórcami. Swoje uznanie i szerokie zasięgi zdobywają często, aczkolwiek nie zawsze, dzięki posiadaniu wiedzy na określony temat. Posiadają sporą siłę oddziaływania na opinie, decyzje oraz poglądy swoich odbiorców. Czy warto więc zaprosić influencera na organizowany przez nas event i uwzględnić działania z nim związane w strategii event marketingowej?

Kim jest Influencer?

Influencer to internetowy twórca, który prowadzi w sieci różnego rodzaju działania oraz zyskuje tym samym popularność wśród znacznej grupy odbiorców. Influencerem mogą być Blogerzy, Youtuberzy, Gamerzy (streamerzy), Instagramerzy czy nawet Tik – Tokerzy, innymi słowy osoby działające w obszarze danego medium społecznego i cieszące się w nich popularnością. Osoby, które nazywamy Influencerzy posiadają dużą siłę oddziaływania na opinie, impulsy, poglądy czy nawet decyzje swoich odbiorców. Badania wykazują, że wśród nastolatków internetowi influencerzy mają dużo większą wartość niż znani z mediów tradycyjnych celebryci. Od tych właśnie różni ich możliwość generowania zasięgu oraz digitalowe zaplecze, a także naturalność pozwalająca na dopasowanie przekazów, z którymi odbiorca może się identyfikować, co w konsekwencji buduje jego długotrwałe zaangażowanie. 

Dlaczego Influencer Marketing jest tak skuteczny?

Ze względu na generowane zasięgi i wielkość zgromadzonej grupy odbiorców wyróżniamy mikro i makro Influencerów. Podział ten jest bardzo ruchomy, ponieważ same liczby często nie są do końca współmierne z zaangażowaniem, jakie Influencer jest w stanie uzyskać wśród swojej widowni – a to potrafi być naprawdę imponujące. 

Społeczność zebrana wokół danego Influencera to zazwyczaj grupa o wspólnych zainteresowaniach i podobnych wartościach, w podobnym wieku i płci. Dlatego też korzystając z tej formy promocji mamy bardzo duże szanse na dotarcie z komunikatem do wybranej i określonej wcześniej grupy docelowej. Influencer Marketing jest ze względu na swoją elastyczność bardzo zasięgową formą promocji marki. Jednocześnie jest to przystępniejsza cenowo niż reklama w mediach tradycyjnych część Event Marketingu. Zwrot z inwestycji w przypadku Influencer Marketingu jest szacowany na 6 PLN za każdą wydaną złotówkę, a czasami jest w stanie nawet doskoczyć do pułapu 20 PLN zwrotu. Poza widoczną rentownością takiej inwestycji, uważa się, że konsumenci pozyskani za pomocą Influencer Marketingu są bardziej wartościowi dla biznesu w dłuższej perspektywie – wydają więcej pieniędzy, chętnie dzielą się opiniami, co pozwala pozyskiwać kolejnych klientów.

Influencer Marketing – współpraca idealna?

Nie zapominajmy o tym, że Influencer Marketing może również skutecznie poprawić naszą pozycję w internecie, np. w wyszukiwarce Google. Podczas kampanii marketingowej czy event marketingowej, Influencer w swoich relacjach czy wpisie w Social Mediach może wstawić odnośnik do naszej witryny internetowej i wzmocnić w ten sposób naszą widoczność w sieci. Czy warto więc zaprosić Influencera na organizowany przez nas event i uwzględnić współpracę z nim podczas budowania strategii event marketingowej? Zdecydowanie tak!

Oczywistym zdaje się więc stwierdzenie, że Influencer Marketing jest naszą przyszłością i przede wszystkim może być naprawdę niezwykle skuteczny. Żeby tak jednak się stało, musimy już od samego początku zadbać o odpowiednią strategię event marketingową. Wybór odpowiednich influencerów oraz ustalenie dokładnych działań w ramach umowy i współpracy to najważniejsze zadania podczas skutecznej kampanii event marketingowej.