Agencja eventowa - Bossa Nova Events
Strona główna Aktualności Jak sztuczna inteligencja może pomóc branży kreatywnej?

Jak sztuczna inteligencja może pomóc branży kreatywnej?

Sztuczna inteligencja a branża eventowa – jak sztuczna inteligencja może pomóc branży kreatywnej? To żywo poruszany temat niemal w każdej branży, również kreatywnej i eventowej! 

Dzięki technologiom AI nadchodzą ekscytujące czasy, ale też niepewne czasy. Niemal cała branża eventowo-kreatywna żywo dyskutuje na temat szans i zagrożeń wynikających z rozwoju ChatGPT i Midjourney. Mimo pewnego rodzaju obaw, z ekscytacją i zafascynowaniem śledzimy wszystkie nowości związane z AI oraz jej wpływ na naszą branżę, który już jest mocno widoczny. Czy możemy mówić o obawach? Owszem, pewnego rodzaju nowości zawsze niosą za sobą obawy. Natomiast te obawy i możliwości AI pobudzają w nas kreatywne rozwiązania i inspirują do przeniesienia tych działań w proces tworzenia eventów. AI ma zrewolucjonizować nasz sposób działania, sprawiając, że planowanie oraz realizacja wydarzeń będą szybsze, bardziej efektywne i kreatywne niż kiedykolwiek wcześniej.

Pisze o tym dla BizBash Adam Sloyer, CEO jednej z topowych agencji eventowych Sequence: 

O sztucznej inteligencji jest teraz głośno – i nie bez powodu. Postępy są monumentalne, trwa wyścig w obszarze wielkich technologii i choć od sprawnej integracji dzieli nas jeszcze sporo czasu, zmiany są nieuniknione. Sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na większość firm, ale dla branży takiej jak organizacja eventów, która tradycyjnie nie jest skalowalna ze względu na intensywność pracy, potencjał jest jeszcze bardziej znaczący. 

Sztuczna inteligencja w filmie, sztuce i rozrywce

W dniach 29-30 marca 2023 odbyła się konferencja Scena Jutra. Naszym zdaniem najciekawszym panelem tej konferencji, był właśnie ten dotyczący wykorzystania sztucznej inteligencji w sztuce. Chris Bird, Sarah Cox oraz Paweł „Spider” Pająk omawiali kluczowe przykłady zastosowania AI w filmie, sztuce i rozrywce. Mogliśmy być w centrum bardzo inspirujących rozmów! Podsumowanie tej interesującej dyskusji było zdecydowanie zgodne z naszymi przemyśleniami na temat AI w całej branży kreatywnej. Sztuczna inteligencja na obecną chwilę nie jest w stanie zastąpić pracowników kreatywnych w agencjach eventowych, czy marketingowych. Algorytmy i narzędzia do generowania tekstów czy obrazów, mogą oczywiście pomóc w procesie twórczym ale tylko na pewnym etapie i w ograniczonej formie. Natomiast dla naszej agencji kreatywność to połączenie istniejących kropek w całość i nadanie tej całości unikatowości. Dlatego jesteśmy zdania, że AI może nam pomóc w pracy ale nie jest w stanie stworzyć  dla nas czegoś unikatowego, skoro generuje te same pomysły na całym świecie. Czy możemy się mylić? Owszem. Śledzimy rozwój tej branży i będziemy szukać sposobu na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości oraz przede wszystkim jej wykorzystanie w naszej agencji eventowej.

Kluczowe obszary wykorzystania AI w branży eventowej

Wspomniany przez nas wyżej Adam Sloyer wyszczególnił kilka obszarów, w których użycie AI będzie kluczowe. Nie możemy się nie zgodzić, że to obszary które mogą usprawnić pracę pracowników z branż kreatywnych i pozwolić im na skupienie się tylko na części twórczej.

 1.       Planowanie

LLMy takie jak ChatGPT mają zdolność syntezy ogromnych ilości informacji i dostarczania błyskawicznych odpowiedzi na złożone pytania. To ułatwi planistom znalezienie miejsc, dostawców czy innych potrzebnych zasobów. Możliwości są tu nieograniczone.

 2.       Projektowanie

Generatory tekstu na obraz, takie jak DALLE-2, już teraz są świetną zabawą w generowanie nieskończonej ilości wizualizacji, ale w miarę wzrostu poziomu zaawansowania, specjaliści od organizacji imprez będą mogli natychmiast tworzyć obrazy do moodboardów, wizualizacji otoczenia, pomieszczeń i projektów scenicznych. To z całą pewnością na nowo zdefiniuje sposób projektowania przestrzeni eventowych.

 3.       Logistyka

Narzędzia AI, takie jak Jasper czy ChatGPT, mogą podsumowywać notatki z rozmów, identyfikować elementy działań, przygotowywać komunikaty dla gości lub uwagi prezenterów, a w końcu tworzyć dokładne harmonogramy produkcji. Usprawni to podstawową pracę związaną z planowaniem i realizacją wydarzenia.

4.       Zarządzanie

Zarządzanie może być żmudnym i czasochłonnym zadaniem, ale dzięki narzędziom AI, takim jak wtyczki ChatGPT do np. Google Sheets, event managerowie będą mogli śledzić, syntetyzować i komunikować się między sobą, a także z uczestnikami łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki AI, będzie też dużo łatwiej napisać kod do aplikacji, które powoli będą zastępować tradycyjne materiały konferencyjne czy ułatwiać dostęp do wszystkich atrakcji danego wydarzenia.

Z postępem AI, który dzieje się nieustannie, potencjalny wpływ na technologię eventową, rozrywkę i różne formy, w których uczestnicy i uczestniczki przeprowadzają interakcję jest nieograniczony. Najbardziej ekscytujące jest to, co jeszcze nie zostało wymyślone, ale o czym można pomyśleć. 

Kampanie reklamowa z wykorzystaniem AI

Należy również wspomnieć o ostatnich wydarzeniach w branży reklamowej. Dużym echem, wywołującym zachwyt oraz równocześnie oburzenie odbiła się kampania reklamowa sieci HalfPrice, należąca do Grupy CCC. HalfPrice przedstawił pierwszą w Polsce kampanię reklamową, w której wykorzystano grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję z hasłem reklamowym: Na tym zdjęciu prawdziwe są tylko emocje towarzyszące dołączeniu do klubu, za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji. Kampania nie tylko prezentowała ofertę sieci, ale również zakres możliwości, które otworzyły się przed działami marketingu. Warto zwrócić uwagę na wypowiedź Michała Kniazia – Dyrektora Marketingu marki, która idealnie może podsumować nasze podejście do sztucznej inteligencji i zmian, które nas czekają: ”AI to dla nas ekscytująca przygoda, która wymaga uwagi, mądrości, pokory, ale też otwartości i ciekawości. To ukazanie jak bardzo AI może pomóc w codziennej pracy zespołu. Sztuczna inteligencja istnieje i nie zatrzymamy tych zmian. Dlatego marka już dziś uczy się z nią współpracować” – my również.

Co o tym sądzicie? Na pewno jeszcze nie raz jako kreatywna agencja eventowa będziemy poruszać w swoich eventowych działaniach tematykę sztucznej inteligencji i jej zastosowań przede wszystkim w praktyce.

Źródła zdjęć: Pinterest, Scena Jutra

#AI #EventManager #AgencjaEventowa