Ładuję…

▪ Najnowsze trendy w Event Marketingu

Kiedy wiesz już czym jest Event Marketing i znasz podstawy tworzenia skutecznej strategii, pora skupić się na obowiązujących w tym temacie trendach. Praca nad pozytywnym wizerunkiem marki to przecież proces długofalowy i nie można podchodzić do niego sztampowo. Jak zatem rozszerzyć zasięg naszej kampanii i uzyskać pożądany rozgłos? 

Oto 5 najważniejszych trendów event marketingu:

Trendy w Event Marketingu

1.Customer Experience – budowanie doświadczeń

Dzięki dobrej strategii event marketingowej dopasowanej do grupy docelowej jesteśmy w stanie na długo pozostać w pamięci uczestnika eventu. Coraz większą wagę przywiązuje się do tego, by wydarzenie było spójne od momentu wyboru lokalizacji, przez zapraszanie gości, wybór dalszych aktywności i późniejsze zbieranie ich opinii. Event ma być jedną spójną całością. Dzięki temu uczestnicy będą mieli wrażenie uczestniczenia w czymś dużym i wyjątkowym, a nam pozwoli to dotrzeć do odbiorców z precyzyjnie dopasowanym komunikatem i pozostać w ich świadomości na dłużej.

2. Trend Eko 

Świadomość ekologiczna na rynku eventowym rośnie w bardzo szybkim tempie. Bycie „eko” zdecydowanie jest jednym z najmocniejszych aktualnie trendów. Zdrowa żywność, recykling i dbanie o naszą planetę to już nie tyle moda, co konieczność. Marki, które wprowadzają w swoje produkcje eko rozwiązania, są kojarzone dużo bardziej pozytywnie, co jednocześnie wpływa na realizację celów kampanii event marketingowej. Ekologia stała się doskonałym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku firmy wśród odbiorców oraz edukacji swoich pracowników.

3. Influencer marketing

W dobie tak ogromnego rozwoju technologicznego oraz ciągle rosnącej popularności mediów społecznościowych poszukujemy nowych form promocji marki w internecie. 

Dzisiejsi konsumenci nie chcą już być przytłaczani pojawiającymi się na każdym kroku spotami reklamowymi. Świadczyć może o tym m.in popularność takich serwisów jak Netflix czy internetowe platformy telewizyjne. Chcemy, aby marki i ich produkty ukazywały nam się w życiu codziennym, abyśmy mogli się z nimi utożsamiać i znajdować ich zastosowania w dopasowanych do naszego stylu życia sytuacjach. 

Wśród znacznej grupy społecznej, większą wartość mają internetowi influencerzy niż znani z tradycyjnych mediów celebryci. Obecni w internecie trendsetterzy za pomocą prowadzonych przez siebie kanałów, mogą bardzo skutecznie oddziaływać na opinię, decyzje oraz poglądy swoich obserwatorów. To właśnie dlatego obecnie Influencer Marketing jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego i Event Marketingu.

4. Nowinki technologiczne : VR, AR i Sztuczna inteligencja

Super zaawansowana technologia, która jeszcze niedawno obecna była tylko w filmach, coraz częściej towarzyszy nam również w życiu codziennym. Marki chcą wykorzystywać te technologie podczas eventów, jako element strategii event marketingowej, aby wywrzeć na uczestnikach jeszcze bardziej wciągające i niezapomniane doświadczenia. 

Rozrywka to jednak nie wszystko. Narzędzia technologiczne mogą być wykorzystywane do osiągnięcia znacznie większej ilości celów. Dzięki sztucznej inteligencji, która może wykonywać za nas zadania powtarzalne, jesteśmy w stanie znacząco zoptymalizować pracę zespołów eventowych m.in podczas tworzenia strategii event marketingowej. 

Równie ważnym zastosowaniem technologii jest możliwość przeprowadzania w pełni cyfrowych wydarzeń, w których uczestniczyć mogą ludzie z całego świata. Bardzo często przeprowadzenie takiego eventu cyfrowo jest bardziej opłacalne niż organizacja go w prawdziwej rzeczywistości. 

5. Analiza danych w czasie rzeczywistym

Niezwykle istotną kwestią dobrej kampanii event marketingowej jest zebranie odpowiedniej ilości danych i informacji o klientach i grupie docelowej. Dzięki ich skrupulatnej analizie możemy lepiej dopasować strategię event marketingową, jak również mieć pogląd na to jak promocja i dotychczas zastosowane rozwiązania działają i wpływają na konsumentów w czasie rzeczywistym. 

Dostępne narzędzia do monitoringu internetu i social mediów zapewniają nam dostęp do danych dotyczących konsumentów. Monitoring takich działań może znacząco przyczynić się osiągnięcia wyznaczonych w strategii event marketingowej celów, a co za tym idzie do ich dużej opłacalności i zwrotu inwestycji każdego eventu.

Translate »