Najnowsze trendy w event marketingu – poznaj pięć niesztampowych punktów
Kiedy wiesz już czym jest Event Marketing i znasz podstawy tworzenia skutecznej strategii, pora skupić się na obowiązujących w tym temacie trendach. Praca nad pozytywnym wizerunkiem marki to proces długofalowy i nie należy podchodzić do niego sztampowo. Jak zatem rozszerzyć zasięg naszej kampanii i uzyskać pożądany rozgłos?
Oto 5 najważniejszych trendów event marketingu:
1. Customer Experience – budowanie doświadczeń
Dzięki dobrej strategii event marketingowej, dopasowanej do grupy docelowej jesteśmy w stanie na długo pozostać w pamięci uczestnika eventu. Coraz większą wagę przywiązuje się do tego, by wydarzenie było spójne na każdym etapie realizacji – od momentu wyboru lokalizacji, aż po późniejsze zbieranie opinii gości. Event ma być jedną, spójną całością. Dzięki temu, uczestnicy będą mieli wrażenie uczestniczenia w czymś dużym i wyjątkowym, a nam pozwoli to dotrzeć do odbiorców z precyzyjnie dopasowanym komunikatem i pozostać w ich świadomości na dłużej.
2. Trend Eko
Świadomość ekologiczna na rynku eventowym rośnie w bardzo szybkim tempie. Bycie „eko” zdecydowanie jest jednym z najmocniejszych aktualnie trendów. Zdrowa żywność, recykling i dbanie o naszą planetę to już nie tyle moda, co konieczność. Marki, które wprowadzają w swoje produkcje eko rozwiązania budzą pozytywnie skojarzenia, co jednocześnie wpływa na realizację celów kampanii event marketingowej. Działania ekologiczne stały się doskonałym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku firmy wśród odbiorców oraz edukacji zarówno ich, jak i pracowników przedsiębiorstwa.
3. Influencer marketing
W dobie tak ogromnego rozwoju technologicznego oraz nieustannie rosnącej popularności mediów społecznościowych, poszukujemy nowych form promocji marki w internecie.
Dzisiejsi konsumenci czują zmęczenie pojawiającymi się na każdym kroku spotami reklamowymi. Chcemy, aby marki i ich produkty ukazywały nam się w życiu codziennym, abyśmy mogli się z nimi utożsamiać i znajdować ich zastosowania w dopasowanych do naszego stylu życia sytuacjach.
Wśród znacznej grupy społecznej, większą wartość mają internetowi influencerzy niż znani z tradycyjnych mediów celebryci. Obecni w internecie trendsetterzy, za pomocą prowadzonych przez siebie kanałów mogą bardzo skutecznie oddziaływać na opinię, decyzje oraz poglądy swoich obserwatorów. To właśnie dlatego Influencer Marketing jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego i Event Marketingu.
4. Nowinki technologiczne: VR, AR i Sztuczna inteligencja
Super zaawansowana technologia, która jeszcze niedawno obecna była tylko w filmach, coraz częściej towarzyszy nam również w życiu codziennym. Marki chcą wykorzystywać te technologie podczas eventów, jako element strategii event marketingowej, aby wywrzeć na uczestnikach jak najbardziej wciągające i niezapomniane doświadczenia.
Rozrywka to jednak nie wszystko. Narzędzia technologiczne mogą być wykorzystywane do osiągnięcia znacznie większej ilości celów. Dzięki sztucznej inteligencji, która może wykonywać za nas zadania powtarzalne, jesteśmy w stanie znacząco zoptymalizować pracę zespołów eventowyc,m.in podczas tworzenia strategii event marketingowej.
Równie ważnym zastosowaniem technologii jest możliwość przeprowadzania w pełni cyfrowych wydarzeń, w których uczestniczyć mogą ludzie z całego świata. Bardzo często przeprowadzenie takiego wirtualnego eventu jest bardziej opłacalne niż organizacja go w prawdziwej rzeczywistości.
5. Analiza danych w czasie rzeczywistym
Niezwykle istotną kwestią dobrej kampanii event marketingowej jest zebranie odpowiedniej ilości danych i informacji o klientach oraz grupie docelowej. Dzięki ich skrupulatnej analizie,możemy lepiej dopasować strategię event marketingową, jak również mieć pogląd na to, jak promocja i dotychczasowe rozwiązania wpływają na konsumentów w czasie rzeczywistym.
Dostępne narzędzia do monitoringu internetu i social mediów zapewniają nam dostęp do danych dotyczących konsumentów. Monitoring takich działań może znacząco przyczynić się do osiągnięcia wyznaczonych w strategii event marketingowej celów, a co za tym idzie, do ich dużej opłacalności i zwrotu inwestycji każdego eventu.