Sztuczna inteligencja a branża eventowa – jak sztuczna inteligencja może pomóc branży kreatywnej? To żywo poruszany temat niemal w każdej branży, również kreatywnej i eventowej! 

Dzięki technologiom AI nadchodzą ekscytujące czasy, ale też niepewne czasy. Niemal cała branża eventowo-kreatywna żywo dyskutuje na temat szans i zagrożeń wynikających z rozwoju ChatGPT i Midjourney. Mimo pewnego rodzaju obaw, z ekscytacją i zafascynowaniem śledzimy wszystkie nowości związane z AI oraz jej wpływ na naszą branżę, który już jest mocno widoczny. Czy możemy mówić o obawach? Owszem, pewnego rodzaju nowości zawsze niosą za sobą obawy. Natomiast te obawy i możliwości AI pobudzają w nas kreatywne rozwiązania i inspirują do przeniesienia tych działań w proces tworzenia eventów. AI ma zrewolucjonizować nasz sposób działania, sprawiając, że planowanie oraz realizacja wydarzeń będą szybsze, bardziej efektywne i kreatywne niż kiedykolwiek wcześniej.

Pisze o tym dla BizBash Adam Sloyer, CEO jednej z topowych agencji eventowych Sequence: 

O sztucznej inteligencji jest teraz głośno – i nie bez powodu. Postępy są monumentalne, trwa wyścig w obszarze wielkich technologii i choć od sprawnej integracji dzieli nas jeszcze sporo czasu, zmiany są nieuniknione. Sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na większość firm, ale dla branży takiej jak organizacja eventów, która tradycyjnie nie jest skalowalna ze względu na intensywność pracy, potencjał jest jeszcze bardziej znaczący. 

Sztuczna inteligencja w filmie, sztuce i rozrywce

W dniach 29-30 marca 2023 odbyła się konferencja Scena Jutra. Naszym zdaniem najciekawszym panelem tej konferencji, był właśnie ten dotyczący wykorzystania sztucznej inteligencji w sztuce. Chris Bird, Sarah Cox oraz Paweł „Spider” Pająk omawiali kluczowe przykłady zastosowania AI w filmie, sztuce i rozrywce. Mogliśmy być w centrum bardzo inspirujących rozmów! Podsumowanie tej interesującej dyskusji było zdecydowanie zgodne z naszymi przemyśleniami na temat AI w całej branży kreatywnej. Sztuczna inteligencja na obecną chwilę nie jest w stanie zastąpić pracowników kreatywnych w agencjach eventowych, czy marketingowych. Algorytmy i narzędzia do generowania tekstów czy obrazów, mogą oczywiście pomóc w procesie twórczym ale tylko na pewnym etapie i w ograniczonej formie. Natomiast dla naszej agencji kreatywność to połączenie istniejących kropek w całość i nadanie tej całości unikatowości. Dlatego jesteśmy zdania, że AI może nam pomóc w pracy ale nie jest w stanie stworzyć  dla nas czegoś unikatowego, skoro generuje te same pomysły na całym świecie. Czy możemy się mylić? Owszem. Śledzimy rozwój tej branży i będziemy szukać sposobu na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości oraz przede wszystkim jej wykorzystanie w naszej agencji eventowej.

Kluczowe obszary wykorzystania AI w branży eventowej

Wspomniany przez nas wyżej Adam Sloyer wyszczególnił kilka obszarów, w których użycie AI będzie kluczowe. Nie możemy się nie zgodzić, że to obszary które mogą usprawnić pracę pracowników z branż kreatywnych i pozwolić im na skupienie się tylko na części twórczej.

 1.       Planowanie

LLMy takie jak ChatGPT mają zdolność syntezy ogromnych ilości informacji i dostarczania błyskawicznych odpowiedzi na złożone pytania. To ułatwi planistom znalezienie miejsc, dostawców czy innych potrzebnych zasobów. Możliwości są tu nieograniczone.

 2.       Projektowanie

Generatory tekstu na obraz, takie jak DALLE-2, już teraz są świetną zabawą w generowanie nieskończonej ilości wizualizacji, ale w miarę wzrostu poziomu zaawansowania, specjaliści od organizacji imprez będą mogli natychmiast tworzyć obrazy do moodboardów, wizualizacji otoczenia, pomieszczeń i projektów scenicznych. To z całą pewnością na nowo zdefiniuje sposób projektowania przestrzeni eventowych.

 3.       Logistyka

Narzędzia AI, takie jak Jasper czy ChatGPT, mogą podsumowywać notatki z rozmów, identyfikować elementy działań, przygotowywać komunikaty dla gości lub uwagi prezenterów, a w końcu tworzyć dokładne harmonogramy produkcji. Usprawni to podstawową pracę związaną z planowaniem i realizacją wydarzenia.

4.       Zarządzanie

Zarządzanie może być żmudnym i czasochłonnym zadaniem, ale dzięki narzędziom AI, takim jak wtyczki ChatGPT do np. Google Sheets, event managerowie będą mogli śledzić, syntetyzować i komunikować się między sobą, a także z uczestnikami łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki AI, będzie też dużo łatwiej napisać kod do aplikacji, które powoli będą zastępować tradycyjne materiały konferencyjne czy ułatwiać dostęp do wszystkich atrakcji danego wydarzenia.

Z postępem AI, który dzieje się nieustannie, potencjalny wpływ na technologię eventową, rozrywkę i różne formy, w których uczestnicy i uczestniczki przeprowadzają interakcję jest nieograniczony. Najbardziej ekscytujące jest to, co jeszcze nie zostało wymyślone, ale o czym można pomyśleć. 

Kampanie reklamowa z wykorzystaniem AI

Należy również wspomnieć o ostatnich wydarzeniach w branży reklamowej. Dużym echem, wywołującym zachwyt oraz równocześnie oburzenie odbiła się kampania reklamowa sieci HalfPrice, należąca do Grupy CCC. HalfPrice przedstawił pierwszą w Polsce kampanię reklamową, w której wykorzystano grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję z hasłem reklamowym: Na tym zdjęciu prawdziwe są tylko emocje towarzyszące dołączeniu do klubu, za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji. Kampania nie tylko prezentowała ofertę sieci, ale również zakres możliwości, które otworzyły się przed działami marketingu. Warto zwrócić uwagę na wypowiedź Michała Kniazia – Dyrektora Marketingu marki, która idealnie może podsumować nasze podejście do sztucznej inteligencji i zmian, które nas czekają: ”AI to dla nas ekscytująca przygoda, która wymaga uwagi, mądrości, pokory, ale też otwartości i ciekawości. To ukazanie jak bardzo AI może pomóc w codziennej pracy zespołu. Sztuczna inteligencja istnieje i nie zatrzymamy tych zmian. Dlatego marka już dziś uczy się z nią współpracować” – my również.

Co o tym sądzicie? Na pewno jeszcze nie raz jako kreatywna agencja eventowa będziemy poruszać w swoich eventowych działaniach tematykę sztucznej inteligencji i jej zastosowań przede wszystkim w praktyce.

Źródła zdjęć: Pinterest, Scena Jutra

#AI #EventManager #AgencjaEventowa 

Kategoria: News
Zostaw komentarz

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj więcej
Ustawienia ciasteczek
Zezwól
Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka
Cookie name Active

Klauzula informacyjna RODO strony bossa-nova-events.pl dla Klientów

Właściciel:

Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul. Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 Realizując obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych uprzejmie informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych Klientów strony internetowej jest Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul.Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 2.Bossa Nova Events Sp. z o.o. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu: a) marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Właściciela (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679), b) przygotowania oferty sprzedażowej na podstawie wypełnionego „Briefa” 3. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tymi mogą być: a) podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Bossa Nova Events Sp. z o.o. na podstawie zawartej z Bossa Nova Events Sp. z o.o. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), b) podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj.: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów – do wycofania przez Panią/Pana wyrażonej w tym celu zgody, b) w zakresie ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obronie przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń albo do momentu uwzględnienia przez Właściciela uzasadnionego sprzeciwu, 5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu: a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679, b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679, c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 rozporządzenia 2016/679, d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679, e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 rozporządzenia 2016/679, f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679. na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „rozporządzenie 2016/679” 6. W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. 7. Przysługuje Pani/Panu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679. 8. Podanie danych osobowych: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. jest dobrowolne. 9. Pani/Pana dane nie będą poddane procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek