Kiedy wiesz już czym jest Event Marketing i znasz podstawy tworzenia skutecznej strategii, pora skupić się na obowiązujących w tym temacie trendach. Praca nad pozytywnym wizerunkiem marki to proces długofalowy i nie należy podchodzić do niego sztampowo. Jak zatem rozszerzyć zasięg naszej kampanii i uzyskać pożądany rozgłos? 

Oto 5 najważniejszych trendów event marketingu:

1.Customer Experience – budowanie doświadczeń

Dzięki dobrej strategii event marketingowej, dopasowanej do grupy docelowej jesteśmy w stanie na długo pozostać w pamięci uczestnika eventu. Coraz większą wagę przywiązuje się do tego, by wydarzenie było spójne na każdym etapie realizacji – od momentu wyboru lokalizacji, aż po późniejsze zbieranie opinii gości. Event ma być jedną, spójną całością. Dzięki temu, uczestnicy będą mieli wrażenie uczestniczenia w czymś dużym i wyjątkowym, a nam pozwoli to dotrzeć do odbiorców z precyzyjnie dopasowanym komunikatem i pozostać w ich świadomości na dłużej.

2. Trend Eko 

Świadomość ekologiczna na rynku eventowym rośnie w bardzo szybkim tempie. Bycie „eko” zdecydowanie jest jednym z najmocniejszych aktualnie trendów. Zdrowa żywność, recykling i dbanie o naszą planetę to już nie tyle moda, co konieczność. Marki, które wprowadzają w swoje produkcje eko rozwiązania budzą pozytywnie skojarzenia, co jednocześnie wpływa na realizację celów kampanii event marketingowej. Działania ekologiczne stały się doskonałym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku firmy wśród odbiorców oraz edukacji zarówno ich, jak i pracowników przedsiębiorstwa. 

3. Influencer marketing

W dobie tak ogromnego rozwoju technologicznego oraz nieustannie rosnącej popularności mediów społecznościowych, poszukujemy nowych form promocji marki w internecie. 

Dzisiejsi konsumenci czują zmęczenie pojawiającymi się na każdym kroku spotami reklamowymi. Chcemy, aby marki i ich produkty ukazywały nam się w życiu codziennym, abyśmy mogli się z nimi utożsamiać i znajdować ich zastosowania w dopasowanych do naszego stylu życia sytuacjach. 

Wśród znacznej grupy społecznej, większą wartość mają internetowi influencerzy niż znani z tradycyjnych mediów celebryci. Obecni w internecie trendsetterzy, za pomocą prowadzonych przez siebie kanałów mogą bardzo skutecznie oddziaływać na opinię, decyzje oraz poglądy swoich obserwatorów. To właśnie dlatego Influencer Marketing jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego i Event Marketingu.

4. Nowinki technologiczne : VR, AR i Sztuczna inteligencja

Super zaawansowana technologia, która jeszcze niedawno obecna była tylko w filmach, coraz częściej towarzyszy nam również w życiu codziennym. Marki chcą wykorzystywać te technologie podczas eventów, jako element strategii event marketingowej, aby wywrzeć na uczestnikach jak najbardziej wciągające i niezapomniane doświadczenia. 

Rozrywka to jednak nie wszystko. Narzędzia technologiczne mogą być wykorzystywane do osiągnięcia znacznie większej ilości celów. Dzięki sztucznej inteligencji, która może wykonywać za nas zadania powtarzalne, jesteśmy w stanie znacząco zoptymalizować pracę zespołów eventowyc, m.in podczas tworzenia strategii event marketingowej. 

Równie ważnym zastosowaniem technologii jest możliwość przeprowadzania w pełni cyfrowych wydarzeń, w których uczestniczyć mogą ludzie z całego świata. Bardzo często przeprowadzenie takiego wirtualnego eventu jest bardziej opłacalne niż organizacja go w prawdziwej rzeczywistości. 

5. Analiza danych w czasie rzeczywistym

Niezwykle istotną kwestią dobrej kampanii event marketingowej jest zebranie odpowiedniej ilości danych i informacji o klientach oraz grupie docelowej. Dzięki ich skrupulatnej analizie,możemy lepiej dopasować strategię event marketingową, jak również mieć pogląd na to, jak promocja i dotychczasowe rozwiązania wpływają na konsumentów w czasie rzeczywistym. 

Dostępne narzędzia do monitoringu internetu i social mediów zapewniają nam dostęp do danych dotyczących konsumentów. Monitoring takich działań może znacząco przyczynić się do osiągnięcia wyznaczonych w strategii event marketingowej celów, a co za tym idzie, do ich dużej opłacalności i zwrotu inwestycji każdego eventu.

Kategoria: News
Zostaw komentarz

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj więcej
Ustawienia ciasteczek
Zezwól
Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka
Cookie name Active

Klauzula informacyjna RODO strony bossa-nova-events.pl dla Klientów

Właściciel:

Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul. Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 Realizując obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych uprzejmie informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych Klientów strony internetowej jest Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul.Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 2.Bossa Nova Events Sp. z o.o. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu: a) marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Właściciela (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679), b) przygotowania oferty sprzedażowej na podstawie wypełnionego „Briefa” 3. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tymi mogą być: a) podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Bossa Nova Events Sp. z o.o. na podstawie zawartej z Bossa Nova Events Sp. z o.o. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), b) podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj.: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów – do wycofania przez Panią/Pana wyrażonej w tym celu zgody, b) w zakresie ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obronie przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń albo do momentu uwzględnienia przez Właściciela uzasadnionego sprzeciwu, 5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu: a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679, b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679, c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 rozporządzenia 2016/679, d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679, e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 rozporządzenia 2016/679, f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679. na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „rozporządzenie 2016/679” 6. W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. 7. Przysługuje Pani/Panu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679. 8. Podanie danych osobowych: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. jest dobrowolne. 9. Pani/Pana dane nie będą poddane procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek