Influencer Marketing – nowa strategia w marketingu (zwłaszcza w marketingu internetowym) i jeden z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego i event marketingu. Influencer Marketing staje się powoli kluczem do zyskania uwagi swoich odbiorców i tym samym jest to obecnie jedna z najpopularniejszych form promocji marki w internecie, również za pomocą organizowanych eventów. Czy słusznie? Jeśli tylko poprowadzimy taką kampanię we  właściwy sposób – zdecydowanie tak. 

Czym jest Influencer Marketing i jak działa?

Influencer Marketing to strategia w marketingu, która polega na promocji bazującej na rozpoznawalności ludzi reklamujących markę. Korzystając z dobroci influencer marketingu, wykorzystujemy wpływ poszczególnych użytkowników internetu na decyzje innych. Influencer Marketing wraz ze wzrostem popularności marketingu przychodzącego i tym samym malejącej popularności klasycznych form reklamy (spoty, banery etc.), jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem marketingowym, również w obszarze Event Marketingu. 

Okazuje się, że jednym z najważniejszych źródeł impulsu zakupowego dla konsumenta jest osobista rekomendacja. Czy nie zdarzyło Ci się kupić produktu tylko dlatego, że poleciła Ci go przyjaciółka lub siostra? Dokładnie z taką pomocą przychodzi obecnie Influencer. W związku z codzienną obecnością Social Mediów w naszym życiu i ogromem czasu, jaki spędzamy w sieci, wciąż obserwujemy i utożsamiamy się z internetowymi twórcami. Swoje uznanie i szerokie zasięgi zdobywają często, aczkolwiek nie zawsze, dzięki posiadaniu wiedzy na określony temat. Posiadają sporą siłę oddziaływania na opinie, decyzje oraz poglądy swoich odbiorców. Czy warto więc zaprosić influencera na organizowany przez nas event i uwzględnić działania z nim związane w strategii event marketingowej?

Kim jest Influencer?

Influencer to internetowy twórca, który prowadzi w sieci różnego rodzaju działania oraz zyskuje tym samym popularność wśród znacznej grupy odbiorców. Influencerem mogą być Blogerzy, Youtuberzy, Gamerzy (streamerzy), Instagramerzy czy nawet Tik – Tokerzy, innymi słowy osoby działające w obszarze danego medium społecznego i cieszące się w nich popularnością. Osoby, które nazywamy Influencerzy posiadają dużą siłę oddziaływania na opinie, impulsy, poglądy czy nawet decyzje swoich odbiorców. Badania wykazują, że wśród nastolatków internetowi influencerzy mają dużo większą wartość niż znani z mediów tradycyjnych celebryci. Od tych właśnie różni ich możliwość generowania zasięgu oraz digitalowe zaplecze, a także naturalność pozwalająca na dopasowanie przekazów, z którymi odbiorca może się identyfikować, co w konsekwencji buduje jego długotrwałe zaangażowanie. 

Dlaczego Influencer Marketing jest tak skuteczny?

Ze względu na generowane zasięgi i wielkość zgromadzonej grupy odbiorców wyróżniamy mikro i makro Influencerów. Podział ten jest bardzo ruchomy, ponieważ same liczby często nie są do końca współmierne z zaangażowaniem, jakie Influencer jest w stanie uzyskać wśród swojej widowni – a to potrafi być naprawdę imponujące. 

Społeczność zebrana wokół danego Influencera to zazwyczaj grupa o wspólnych zainteresowaniach i podobnych wartościach, w podobnym wieku i płci. Dlatego też korzystając z tej formy promocji mamy bardzo duże szanse na dotarcie z komunikatem do wybranej i określonej wcześniej grupy docelowej. Influencer Marketing jest ze względu na swoją elastyczność bardzo zasięgową formą promocji marki. Jednocześnie jest to przystępniejsza cenowo niż reklama w mediach tradycyjnych część Event Marketingu. Zwrot z inwestycji w przypadku Influencer Marketingu jest szacowany na 6 PLN za każdą wydaną złotówkę, a czasami jest w stanie nawet doskoczyć do pułapu 20 PLN zwrotu. Poza widoczną rentownością takiej inwestycji, uważa się, że konsumenci pozyskani za pomocą Influencer Marketingu są bardziej wartościowi dla biznesu w dłuższej perspektywie – wydają więcej pieniędzy, chętnie dzielą się opiniami, co pozwala pozyskiwać kolejnych klientów.

Influencer Marketing – współpraca idealna?

Nie zapominajmy o tym, że Influencer Marketing może również skutecznie poprawić naszą pozycję w internecie, np. w wyszukiwarce Google. Podczas kampanii marketingowej czy event marketingowej, Influencer w swoich relacjach czy wpisie w Social Mediach może wstawić odnośnik do naszej witryny internetowej i wzmocnić w ten sposób naszą widoczność w sieci. Czy warto więc zaprosić Influencera na organizowany przez nas event i uwzględnić współpracę z nim podczas budowania strategii event marketingowej? Zdecydowanie tak!

Oczywistym zdaje się więc stwierdzenie, że Influencer Marketing jest naszą przyszłością i przede wszystkim może być naprawdę niezwykle skuteczny. Żeby tak jednak się stało, musimy już od samego początku zadbać o odpowiednią strategię event marketingową. Wybór odpowiednich influencerów oraz ustalenie dokładnych działań w ramach umowy i współpracy to najważniejsze zadania podczas skutecznej kampanii event marketingowej. 

Kategoria: News
Zostaw komentarz

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj więcej
Ustawienia ciasteczek
Zezwól
Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka
Cookie name Active

Klauzula informacyjna RODO strony bossa-nova-events.pl dla Klientów

Właściciel:

Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul. Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 Realizując obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych uprzejmie informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych Klientów strony internetowej jest Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul.Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 2.Bossa Nova Events Sp. z o.o. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu: a) marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Właściciela (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679), b) przygotowania oferty sprzedażowej na podstawie wypełnionego „Briefa” 3. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tymi mogą być: a) podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Bossa Nova Events Sp. z o.o. na podstawie zawartej z Bossa Nova Events Sp. z o.o. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), b) podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj.: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów – do wycofania przez Panią/Pana wyrażonej w tym celu zgody, b) w zakresie ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obronie przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń albo do momentu uwzględnienia przez Właściciela uzasadnionego sprzeciwu, 5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu: a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679, b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679, c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 rozporządzenia 2016/679, d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679, e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 rozporządzenia 2016/679, f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679. na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „rozporządzenie 2016/679” 6. W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. 7. Przysługuje Pani/Panu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679. 8. Podanie danych osobowych: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. jest dobrowolne. 9. Pani/Pana dane nie będą poddane procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek