Event Marketing – dlaczego jest tak skuteczny?

Event Marketing – zapewne niejeden z was spotkało się z tym pojęciem. Co oznacza ono w praktyce? Nie chodzi jedynie o imprezy promocyjne. W dzisiejszych czasach Event Marketing to coś znacznie więcej. Świadomość marketingowa topowych marek jest na tyle duża, a tendencja wzrostowa, że coraz bardziej doceniają i korzystają z głębi możliwości jakie daje dobrze zorganizowana i zaplanowana akcja promocyjna, czy cała strategia event marketingowa. W tej chwili jest to wiodąca forma promocji firm, marek, a przede wszystkim idealny sposób na przekazanie ich idei konsumentom. Dzięki temu odbiorcy mogą się z nią utożsamiać, a co za tym finalnie idzie budować jej sprzedaż.

            Czy zatem Event Marketing to sposób na realizację celów firmy tj. budowania wizerunku, kształtowania jej pozycji wśród opinii społecznej oraz budowania ich zaufania? Zdecydowanie tak.

Jak działa ten mechanizm? O czym warto pamiętać organizując imprezę firmową i jak przygotować strategię promocyjną firmy w obrębie Event Marketingu? Zapraszamy do lektury!

  Jak działa Event Marketing?

            Zacznijmy od początku. Skąd wziął się Event Marketing?

Pierwsze wzmianki nt. Event Marketingu wywodzą się ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Dzisiaj to pojęcie jest już wszechobecne. Silnie rozwija się między innymi na rynku niemieckim, gdzie pierwsze badania naukowe w temacie Event Marketing można było napotkać już w latach 80. XX wieku. Obecnie najwięcej źródeł naukowych wywodzi się z rynku amerykańskiego. To tam ludzie najbardziej utożsamiają się z markami. 

 Event Marketing– co dokładnie kryje się pod tym zwrotem?

            Event Marketing – jeden z obszarów marketingu, którego celem jest wypromowanie marki wśród grupy docelowej, ale również przekazanie jej idei. Narzędziem do przeprowadzenia skutecznego Event Marketingu są oczywiście eventy, czyli wydarzenia, które są idealnym sposobem na dotarcie do określonej grupy odbiorców.

            Eventy marketingowe mają świadomie wywołać wśród grupy docelowej założone wcześniej reakcje i przede wszystkim – emocje. To właśnie one pozwolą konsumentowi zapamiętać markę i zagnieździć ją w swojej podświadomości w sposób pozytywny – kojarząc ją z wyjątkowymi chwilami przeżytymi podczas eventu promocyjnego. Wspomniane akcje promocyjne przybierają bardzo różne formy w zależności od celów oraz idei jakie marka chce przekazać. Najważniejszą kwestią jest zbudowanie jej kontaktu z odbiorcami, zaangażowanie ich w działania marki i wprowadzenia w jej świat. 

  Podstawowe cele Event Marketingu.

            Przy realizacji strategii event marketingowej niezbędne jest skuteczne wyznaczenie celu, który dana marka chce osiągnąć. Oto kilka przykładowych możliwości:

-poprawa poziomu świadomości marki wśród opinii publicznej 

-pozyskanie nowych odbiorców oraz wzmocnienie relacji z obecnymi

-bezpośredni wpływ i zwiększenie poziomu sprzedaży

-rekrutacja i wewnętrzny employer branding – pozytywny wizerunek pracodawcy   

-rozgłos medialny 

-zbudowanie pozytywnych skojarzeń i emocji związanych z marką

 Główne elementy Event Marketingu.

Dlaczego Event Marketing jest tak skuteczny i popularny?

Kiedy wiemy już czym jest Event Marketing, zastanówmy się dlaczego jest tak skuteczny i popularny? Event Marketing działa tak naprawdę dwutorowo. Z jednej strony jego celem jest przekazanie potencjalnym klientom pewnej idei, a z drugiej strony pozwala na zebranie bezpośredniego feedbacku od grupy docelowej na temat produktów, czy samej marki i zastosowanie go w praktyce by lepiej sprostać ich oczekiwaniom.

Aby jednak to wszystko miało sens konieczne jest jak najlepsze poznanie i zrozumienie grupy odbiorców. Co jest dla nich ważne? Co ich najbardziej motywuje? Jeśli opracujemy odpowiednią strategię Event Marketingu, która będzie odpowiedzią na potrzeby grupy docelowej, będziemy mogli stworzyć propozycję wartości jakie zyska uczestnik eventu. Wartości decydują o tym, co jest ważne dla ludzi i dlaczego. Kluczem skutecznego Event Marketingu jest bowiem oferowanie konkretnych wartości, z którymi będą utożsamiali się odbiorcy.

 O czym należy pamiętać podczas budowania skutecznej strategii Event Marketingu?

Kiedy znamy już naszą grupę odbiorców i cele jakie marka chce osiągnąć, konieczne jest dopasowanie aktywności, lokalizacji czy estetyki eventu właśnie do tych celów, tak aby przyciągnąć właściwą grupę odbiorców.

Przykładowo: muzyczny event na plaży z udziałem influencerów, przyciągnie przede wszystkim ludzi młodych, odważnych, energicznych i żądnych przygód, co pozwoli im zapamiętać markę jako nowoczesną, otwartą, idącą z duchem czasów. 

Z kolei zorganizowane miasteczko medyczne połączone z warsztatami zdrowego gotowania i biegiem charytatywnym, przyciągnie stabilnych życiowo, wysportowanych, gotowych do pomagania odbiorców i tak marka zostanie również przez nich zapamiętana. 

Najważniejszą zatem kwestią jest skupienie się na jak najlepszym zrozumieniu grupy docelowej i odpowiednie dopasowanie strategii Event Marketingu do ich potrzeb. Jeśli zrobisz to dobrze, sukces gwarantowany. Strategia Event Marketingu oraz sam event sprosta oczekiwaniom gości i tym samym osiągnie wyznaczone wcześniej cele. Do dzieła! Skontaktuj się z nami, a przygotujemy spersonalizowaną ofertę i wyjątkowe rozwiązania dla Twojej firmy!

Kategoria: News
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj więcej
Ustawienia ciasteczek
Zezwól
Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka
Cookie name Active

Klauzula informacyjna RODO strony bossa-nova-events.pl dla Klientów

Właściciel:

Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul. Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 Realizując obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych uprzejmie informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych Klientów strony internetowej jest Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul.Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 2.Bossa Nova Events Sp. z o.o. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu: a) marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Właściciela (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679), b) przygotowania oferty sprzedażowej na podstawie wypełnionego „Briefa” 3. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tymi mogą być: a) podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Bossa Nova Events Sp. z o.o. na podstawie zawartej z Bossa Nova Events Sp. z o.o. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), b) podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj.: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów – do wycofania przez Panią/Pana wyrażonej w tym celu zgody, b) w zakresie ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obronie przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń albo do momentu uwzględnienia przez Właściciela uzasadnionego sprzeciwu, 5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu: a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679, b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679, c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 rozporządzenia 2016/679, d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679, e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 rozporządzenia 2016/679, f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679. na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „rozporządzenie 2016/679” 6. W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. 7. Przysługuje Pani/Panu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679. 8. Podanie danych osobowych: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. jest dobrowolne. 9. Pani/Pana dane nie będą poddane procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek