Event Hybrydowy i SoLoMo – nowy trend branży eventowej?

W czasach, kiedy technologia towarzyszy nam na każdym kroku w codziennych czynnościach, pojawia się również w branży eventowej. VR, AR, spersonalizowane aplikacje, a może eventy hybrydowe? No właśnie, czym są eventy hybrydowe? Samo pojęcie brzmi trochę jak Science Fiction, ale w tym artykule postaramy się przybliżyć nieco ten temat.

Co więc wspólnego mają nowinki technologiczne prosto z Doliny Krzemowej z branżą eventową? Tak jak we wszystkich innych dziedzinach życia – bardzo wiele. 

Technologia ułatwia nam codzienne czynności, optymalizuje naszą pracę w biurach i pomaga zaskakiwać nawet najbardziej wymagających klientów. Na pewno Tobie również zdarzyło się korzystać z różnych rozwiązań technologicznych podczas organizacji eventu, takich jak na przykład: aplikacje konferencyjne pozwalające znaleźć właściwy obiekt i wysłać za nas zapytanie lub dokonać bezpośredniego zakupu. A może miałaś/eś okazję  organizować lub uczestniczyć w evencie, w którym gość specjalny lub część widowni uczestniczyła zdalnie, z innego miejsca, a nawet innego zakątka świata? To właśnie jest event hybrydowy.

CO OZNACZA POJĘCIE EVENT HYBRYDOWY? 

Zacznijmy jednak od początku. Co oznacza hybryda? Skąd wzięło się pojęcie eventów hybrydowych? I jak bardzo jest popularne w Polsce? Hybryda to dosłownie „mieszaniec” – słowo to wywodzi się od łacińskiego „hybrida”. Eventy hybrydowe są niczym innym jak połączeniem klasycznego eventu ze spotkaniem on-line – dosłownie i w przenośni. Co ciekawe, samo to pojęcie nie jest jeszcze na tyle popularne na naszym rynku jak samo działanie, które dzisiaj już niewielu zaskakuje. 

Połączenie spotkań na żywo z wirtualnymi jest już bardzo popularnym rozwiązaniem w branży eventowej –  stwarza ono nowe możliwości, dzięki którym w jednym evencie mogą uczestniczyć ludzie z różnych zakątków świata przy zachowaniu relatywnie niskich kosztów. Wirtualna obecność na evencie hybrydowym tak naprawdę niczym nie różni się od tej w świecie off-line. Najnowsza technologia sprawia bowiem, że każdy uczestnik w czasie rzeczywistym ma dostęp do praktycznie takich samych narzędzi, bez względu na sposób uczestnictwa. 

Gdyby jednak spojrzeć na to pojęcie z innej strony? SoLoMo – to kolejny trend, któremu warto przyjrzeć się trochę głębiej, i który ściśle łączy się z tematem eventów hybrydowych. Skąd wzięło się to hasło i co ma wspólnego z eventami hybrydowymi? 

SoLoMo, czyli SOCIAL, LOCAL & MOBILE

Żyjemy w społeczeństwie, w którym uzależnienie od Social Mediów jest tak ogromne, że większość populacji już w tej chwili nie wyobraża sobie bez nich życia. Autobus, przystanek, szkoła, telewizja – wszędzie towarzyszą nam ludzie ze smartfonami. Czy na organizowanych przez nas eventach jest inaczej? Niestety, ale bardzo często uczestnicy są bardziej skupieni na stworzeniu relacji z eventu w internecie niż samym przeżywaniu.

Każdy chce zbudować swoją własną historię w Social Media. Warto zatem pamiętać o tym już na etapie planowania eventu czy kreowaniu strategii event marketingowej. Budujmy swoje własne eventowe historie w Social Mediach. Udostępnianie skrawków informacji na temat eventu jeszcze przed jego rozpoczęciem, tak aby zachęcić potencjalnych gości do uczestnictwa? A może stworzenie specjalnego #hashtagu i ścianka do selfie? Wszystko to pozwala nam przenieść część naszego eventu do sieci, tym samym przeistaczając go w hybrydę, zwiększając jego zasięg i zyskując rozgłos. 

Local? W dzisiejszych czasach jesteśmy przyzwyczajeni do ogromu możliwości i nieograniczonych zasobów w każdej dziedzinie, dlatego coraz bardziej istotna staje się unikatowość i poczucie oryginalności. Przynależność do pewnej grupy lokalnej idealnie odpowiada na te potrzeby. Jak to osiągnąć organizując event? Odpowiednio dobrana historia eventu, świadomie wybrana lokalizacja i podkreślenie jej tradycji sprawi, że uczestnicy stworzą pewnego rodzaju grupę lokalną i poczują się jej częścią. Mobile? Badania pokazują, że 98% Polaków posiada w tej chwili telefony komórkowe. Stwórzmy zatem aplikację eventową, która pozwoli zoptymalizować pracę zespołu eventowego, ale również zaangażuje uczestników wydarzenia i sprawi, że zorganizowany przez nas event będzie hybrydowy i zgodny z obowiązującymi trendami. 

Eventy hybrydowe są doskonałą alternatywą dla międzynarodowych korporacji czy ograniczonych powierzchniowo przestrzeni eventowych i nie tylko. W dobie trendu SoLoMo, eventy hybrydowe to idealny sposób na zwiększenie zasięgu naszych eventów, jak również oszczędność znacznych środków pieniężnych. Zapraszamy do zapoznania się z krótką fotorelacją z organizowanego przez nas niedawno eventu hybrydowego, w którym w trakcie oficjalnej gali rozdania nagród w Krakowie, transmitowaliśmy i łączyliśmy się z 7 krajami z całego świata.

 Jeśli jesteś zainteresowany/-na zorganizowaniem takiego eventu dla swoich pracowników lub partnerów biznesowych – zgłoś się do nas! 

Kategoria: News
Zostaw komentarz

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj więcej
Ustawienia ciasteczek
Zezwól
Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka
Cookie name Active

Klauzula informacyjna RODO strony bossa-nova-events.pl dla Klientów

Właściciel:

Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul. Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 Realizując obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych uprzejmie informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych Klientów strony internetowej jest Bossa Nova Events Sp. z o.o. ul.Rynek Podgórski 12/7, 30-518 Kraków NIP: 676 255 06 24 KRS: 0000735468 REGON: 380479206 2.Bossa Nova Events Sp. z o.o. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu: a) marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Właściciela (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679), b) przygotowania oferty sprzedażowej na podstawie wypełnionego „Briefa” 3. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tymi mogą być: a) podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Bossa Nova Events Sp. z o.o. na podstawie zawartej z Bossa Nova Events Sp. z o.o. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), b) podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj.: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów – do wycofania przez Panią/Pana wyrażonej w tym celu zgody, b) w zakresie ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obronie przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń albo do momentu uwzględnienia przez Właściciela uzasadnionego sprzeciwu, 5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu: a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679, b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679, c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 rozporządzenia 2016/679, d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679, e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 rozporządzenia 2016/679, f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679. na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „rozporządzenie 2016/679” 6. W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. 7. Przysługuje Pani/Panu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679. 8. Podanie danych osobowych: a) w zakresie marke\ngu i promocji produktów oferowanych przez Bossa Nova Events Sp. z o.o. jest dobrowolne. 9. Pani/Pana dane nie będą poddane procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek