Ładuję…

▪ Influencer Marketing – współpraca idealna?

Influencer Marketing – nowa strategia w marketingu ( zwłaszcza w marketingu internetowym ) i jeden z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego i event marketingu. Influencer Marketing staje się powoli kluczem do zyskania uwagi swoich odbiorców i tym samym jest to obecnie bardzo popularna forma promocji marki w internecie, również za pomocą organizowanych eventów. Czy słusznie? Jeśli tylko poprowadzimy taką kampanię w sposób właściwy – zdecydowanie tak. 

Czym jest Influencer Marketing i jak działa?

Influencer Marketing to strategia w marketingu, która polega na promocji bazującej na rozpoznawalności ludzi reklamujących markę. Korzystając z dobroci influencer marketingu wykorzystujemy wpływy poszczególnych użytkowników internetu na decyzje innych. Influencer Marketing wraz ze wzrostem popularności marketingu przychodzącego i tym samym malejącej popularności klasycznych form reklamy (spoty, banery etc.) jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem marketingowym, również w obszarze Event Marketingu. 

Okazuje się, że jednym z najważniejszych źródeł impulsu zakupowego dla konsumenta jest osobista rekomendacja. Czy nie zdarzyło się Wam kupić jakiegoś produktu tylko dlatego, że poleciła Ci go przyjaciółka lub siostra? No właśnie, dzisiaj z taką pomocą przychodzi Influencer. W związku z codzienną obecnością Social Mediów w naszym życiu i ogromem czasu jaki spędzamy w sieci, ciągle obserwujemy i tym samym utożsamiamy się z internetowymi twórcami. Swoje uznanie i szerokie zasięgi zdobywają często, aczkolwiek nie zawsze dzięki wiedzy w określonym temacie. Posiadają sporą siłę oddziaływania na opinie i dezycję oraz poglądy swoich odbiorców. Czy warto więc zaprosić go na organizowany przez nas event i uwzględnić takie działania w strategii event marketingowej?

Kim jest Influencer?

Influencer to internetowy twórca, który prowadzi w sieci różnego rodzaju działania i zyskuje tym samym popularność i znaczną grupę odbiorców. Influencerem mogą być Blogerzy, Youtuberzy, Gamerzy (streamerzy), Instagramerzy czy nawet Tik – Tokerzy, osoby działającej w obszarze danego medium społecznego i cieszące się w nich popularnością. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, Influencerzy często zdobywają  swoją popularność dzięki rozległej wiedzy w określonym temacie, specjalizacji w danym obszarze, ale nie tylko.

Osoby, które nazywamy Influencerami posiadają naprawdę dużą siłę oddziaływani na opinie, impulsy, poglądy czy nawet decyzję swoich odbiorców. Dzięki opinii „eksperta w danej dziedzinie” ich opinie i polecenia są odbierane jako niezwykle wiarygodne i przede wszystkim autentyczne. Badania wykazują, że wśród nastolatków, internetowi influencerzy mają dużo większą wartość niż znani z mediów tradycyjnych celebryci. Od tych właśnie różni ich możliwość generowania zasięgu oraz digitalowe zaplecze, a także naturalność, pozwalająca na dopasowanie przekazów, z którymi odbiorca może się identyfikować i przez to budować jego długotrwałe zaangażowanie. 

Dlaczego Influencer Marketing jest tak skuteczny?

Ze względu na generowane zasięgi i wielkość zgromadzonej grupy odbiorców wyróżniamy mikro i makro Influencerów. Podział ten jest bardzo ruchomy ponieważ same liczby często nie są do końca współmierne z zaangażowaniem jakie Influencer jest w stanie uzyskać wśród swojej widowni – a to potrafi być naprawdę imponujące. 

Społeczność zebrana wokół danego Influencera, to zazwyczaj grupa o wspólnych zainteresowaniach i podobnych wartościach, w podobnym wieku i płci. Dlatego też korzystając z tej formy promocji mamy bardzo duże szanse na dotarcie z komunikatem do wybranej i określonej wcześniej grupy docelowej. Influencer Marketing jest ze względu na swoją elastyczność i ogrom możliwości jakie daje, bardzo zasięgową formą promocji marki. Jednocześnie jest to przystępniejsza cenowo niż reklama w mediach tradycyjnych, część Event Marketingu. Zwrot z inwestycji w przypadku Influencer Marketingu jest szacowany na 6 PLN za każdą wydaną złotówkę, a czasami jest w stanie nawet doskoczyć do pułapu 20 PLN zwrotu. Poza widoczną rentownością takiej inwestycji, uważa się, że konsumenci pozyskani za pomocą Influencer Marketingu są bardziej wartościowi dla biznesu w dłużej perspektywie. Wydają więcej pieniędzy, chętnie dzielą się opiniami dalej, co pozwala pozyskiwać kolejne grupy klientów. 

Influencer Marketing – współpraca idealna?

Nie zapominajmy o tym, że Influencer Marketing może również skutecznie poprawić naszą pozycję w internecie, a nawet wyszukiwarce Google. Podczas kampanii marketingowej czy event marketingowej, Influencer w swoich relacjach czy wpisie na blogu, może wstawić odnośnik do naszej witryny internetowych i wzmocnić w ten sposób naszą widoczność w sieci. Czy warto więc zaprosić Influencera na organizowany przez na event i uwzględnić współpracę z nim podczas budowania strategii event marketingowej? Zdecydowanie tak!

Oczywistym zdaje się więc stwierdzenie, że Influencer Marketing jest naszą przyszłością i przede wszystkim może być naprawdę niezwykle skuteczny. Żeby tak jednak było, musimy już od samego początku zadbać o odpowiednią strategią event marketingową. Wybór odpowiednich influencerów i ustalenie dokładnych działań w ramach umowy i współpracy to najważniejsze zadania podczas skutecznej kampanii event marketingowej. Warto jednak to robić, bo mamy przykłady naprawdę bardzo skutecznych kampanii reklamowych i całych strategii marketingowych opartych na tej formie promocji, a Influencer Marketing to nasza przyszłość. 

Translate »